Deklaracja dostępności


Dom Pomocy Społecznej w Mszanie Dolnej zobowiązuje się, zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej DPS w Mszanie Dolnej https://dpsmszanadolna.pl/

Dostępność cyfrowa:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: wymagania, które nie zostały
spełnione:

  • część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego,
  • część plików pdf nie jest dostępnych cyfrowo

Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej w Mszanie Dolnej posiada następujące
ułatwienia:

  • podwyższony kontrast
  • możliwość włączenie kontrastu nocnego,
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
  • focus wokół elementów nawigacyjnych.
  • można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej:
Niniejsze oświadczenie sporządzono w dniu 31 marca 2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Joanną Michór. dzwoniąc na numer telefonu +48183310154 lub pisząc na adres poczty elektronicznej: biuro@dpsmszanadolna.pl Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać telefonicznie tel. 183310154 lub na adres poczty elektronicznej: biuro@dpsmszanadolna.pl Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można żądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową oraz sposób kontaktu. Jeżeliosoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie można złożyć skargę w sprawie braku zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna:
Dom Pomocy Społecznej w Mszanie Dolnej, ul. Rakoczego 9, 34–730 Mszana Dolna Dom wyposażony jest w podjazd dla wózków, prowadzący do głównych dzwi wejściowych. W budynku znajduje się winda osobowa, umożliwiająca zatrzymanie na każdej kondygnacji. Łazienki zostały dostosowane dla osób niepełnosprawnych oraz poruszających się za pomocą wózka inwalidzkiego: prysznice z brodzikiem wpuszczonym w posadzkę, uchwyty przy umywalkach, muszlach klozetowych, wannach, prysznicach, siedziska w prysznicach. Ciągi korytarzy zaopatrzone są w poręcze wspierające w poruszaniu się osób z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, lecz jest faktyczna możliwość zaparkowania przed budynkiem. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla (oprócz przycisków w windach) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego. W Domu nie ma pętli indukcyjnych.

Wersja PDF

Przejdź do treści